Hej och välkommen till Malmö BMX Racing!

På denna blogg kommer allt och lite till synas. Nyheter om diverse evangemang såväl som bilder eller roliga videoklipp kring sporten. Tanken är att alla medlemmar ska ha tillgång och kunna göra egna inlägg. Användarinfo mm finns i klubbhuset, om annars, kontakta mig på [email protected].


Träning på Sibirien

I lördags tågade vi upp till Ängelholm för att vara med på träning! EM-tävlingen helgen innan var så uppskattad att våra åkare gärna ville testa banan igen. Det kördes starter, kurvtagningar och helvarv, efter två timmar var alla trötta och vi begav oss mot tåget. Det är inte illa att ha tillgång till en så stor bana, jag hörde att det skulle vara liknande träning igen nästa helg för de intresserade. 

Här är lite bilder på några av deltagarna

!


4 juli 2012 - Träning


24 mars 2012


Idag fotade jag lite hopp inne på banan! Duktiga killar som fastnade på bild :)

Bowlingkväll den 12 november



I lördags var det helkväll ute i Malmö med både bowling och mat, trevligt! Jag följde med i sista sekunden och tog såklart kameran med mig. 





15.10.2011





















Foto av Tove Kjaerran

Det var klarblå himmel och skarp sol i lördags, bilderna blev superhärliga :)

Som vanligt är det bara att plinga iväg ett mejl till [email protected] ifall någon av bilderna känns extra fina. Jag skickar hela filen för 50 kr.

Goa grappar!


Gladare miner får man la leta efter! Killgänget, helt slut efter en dags tävling :)


Prisdags, 1te oktober











Vi ger denna måndagen en ordentlig våg!


Malmö Open, sista delen, bilder












Bilder av Tove Kjaerran: www.tovekjaerran.blogg.se

Bilderna är tagna under träningen/uppvärmningen då det fortfarande fanns lite solljus kvar.
Kände mig inte elak nog för att placera mig ute på banan och blända vartenda åkare med blixt. Kunde dock blivit lite spännande! 

Som vanligt är det bara att höra av sig till mig om ni fastnar för någon av bilderna :) Jag tar 50 kr för hela bildfilen i jpg-format :)


Bilderna från prisutdelningarna (både från i lördags + igår) kommer! 






Tävlingen är överstökad!

Regnet försvann i takt med att vi körde närmre Malmö, och väl inne vid tävligen var det klar himmel. Jag känner att de flesta åkarna kommer sova gott i natt -alla gav allt och var jätteduktiga! Det delades ut priser och pokaler, både för dagens deltävling och den totala. 

En del bilder togs och de kommer komma upp här så småningom, likaså några fler från Klubbmästerskapet i lördags!

Malmö Open, sista delen

Idag går sluttävlingen för Malmö Open av stapeln, på hemmaplan i blåst och duggregn! 
Vi hoppas att många dyker upp, om inte för att tävla så för att kika in tampen mot den sista prisutdelningen!



Hela gänget samlat!


Alla deltagare från lördagens klubbmästerskap! 





Klubbmästerskap 1 oktober 2011
































Foto: Tove Kjaerran







Ett, två, tre


Malmö Open i underbart ljus



Bilderna är tagna av Tove Kjaerran, maila vid intresse :)

RSS 2.0